ČeskySlovenskyChange LanguageSite Map - Mapa webumobil: + 420 777 116 484 mail: info@aceit.cz
Home

SEO optimalizace

Základem každé profesionální SEO optimalizace je úspěšné spojení tzv. on-page a off page faktorů. Stejně jako má každá mince dvě strany, tak i SEO vnímáme jako symbiózu dvou neoddělitelných součástí. On-page faktory (někdy také onpage či on page) jsou přímo spjaty s obsahem a kódem webových stránek. Pečlivé vyladění on-page faktorů velice příznivě ovlivní hodnocení webu a tím pádem zlepší jeho pozici ve výsledcích vyhledávání. Rozlišujeme několik hlavních on-page faktorů.

  • Sémantika stránky se zabývá správným způsobem psaní kódu. Můžeme jí snadno přirovnat k pravidlům českého pravopisu, s tím rozdílem, že se jedná o „pravopis“ XHTML. Správné užití a umístění HTML značek (h1 – h7…) přispívá obrovskou měrou k hodnocení stránek.
  • Kvalitou kódu myslíme jeho strukturu (např. obsah by měl předcházet navigaci), validitu (pokud je stránka plná chyb, robot ji nemusí přečíst), absenci neplatných odkazů, celkovou přístupnost webu (vyhledávací roboti například neumí JavaScript) a spoustu dalších. Mezi on-page faktory tohoto typu pravděpodobně také patří poměr textového obsahu k délce celého kódu.
  • Hodnota textů z pohledu vyhledávače je určena především přítomností příslušných klíčových slov, jejich rozmístěním (např. v titulku, hlavním nadpisu) a hustotou (není tak důležitý počet, jako poměr k ostatním slovům). Patří sem i frekvence tzv. stop slov (např. některých zájmen). Předpokládá se, že tyto on-page faktory také ovlivňuje existence příbuzných slov v textu.
  • Kromě těchto tří kategorií však existuje spousta dalších on-page faktorů, které ovlivňují pozice stránky ve vyhledávači. Příkladem takových faktorů mohou být například klíčová slova v URL dokumentu, stáří stránky, četnost jejích úprav nebo délka existence celé domény. Předpokládá se, že vyhledávače dnes berou při hodnocení v úvahu více než 150 faktorů.

Off-page faktorem webových stránek je tzv. Linkbuilding, neboli získávání zpětných odkazů. Jedná se o jeden z nejobjektivnějších způsobů porovnání kvality stránek. Pokud na Vás odkazují stránky s vysokým hodnocením, zvedne se hodnocení i Vašeho webu. Je proto nutné mít řadu dobře hodnocených stránek, které Vás dostanou nahoru v hodnocení vyhledávačů. A jak se vůbec weby hodnotí?

K porovnání webů a určení jejich „kvality“ slouží tzv. S-rank (Seznam.cz) a Page rank (Google). Čím vyšší hodnocení, tím víc si vyhledávače „považují“ Vašich stránek a podle toho je také odměňují zlepšením či zhoršením pozic.

Copywriting

Správný poměr klíčových slov a kvalitně napsaného textu je nezbytnou součástí SEO optimalizace a zároveň pomáhá prodávat produkty či služby. Cílem je zákazníka přesvědčit a „donutit“ k objednávce správně cíleným a odborníkem navrženým textem.

Známé úsloví praví, že nic se nemá přehánět a tak je to i s hustotou klíčových slov v textu. Často se opomíjí to, že text je psán pro lidi a ne pro „roboty“ vyhledávačů a to může zákazníka odradit. My se snažíme nalézt rovnováhu mezi hustotou klíčových slov a čtivým textem a tím uspokojit jak „roboty“ tak i běžné uživatele.